Али демонстрира научния факт, че развиването на фината моторика/"дребните" движения на ръцете като рисуване с пръсти, с червена боя;)/ е пряко свързано с развиване на артикулационната моторика:)
Всъщност говоренето е сложен процес, който изисква правилно дишане, глас и артикулация - децата по естествен път постепенно развиват тези физически задължителни условия, като постоянно упражняват звуци - още от първото гу!
Духането на сапунени мехури, или памук, което Анна ни показа, е упражнение точно за говорно дишане/дълго издишване/. Насърчавайте децата си да се плезят, въртят език в уста и да правят възможно най-различни "муцки" - това само стимулира гъвкавостта на артикулационния им апарат!
Говоренето има смисъл когато има мисъл - затова помислете за игри, които стимулират търсенето на логическа последователност и упражняват изчакването на ред.
В пряка връзка с говора е слухът. Игри, като тази, която ни показа Жорко - с изпълняване на тичане, клякане и прав стоеж при команди "зелено", "червено" и "жълто", или разпознаването на звуци и свързването им с конкретни предмети - са игри за слухова координация.
Във връзка с езиковите умения зачекнахме темите за ранното езиково обучение и ограмотяване на децата. В най-ранна детска възраст, от 0 до 3 г. , мозъкът "работи на пълни обороти". Дори и децата ви да са с малък активен речник, не се съмнявайте, че те попиват всичко - колкото повече различно говорене и различни езици чуват, колкото по-чест визуален контакт с изписан текст - толкова по-голяма вероятност да отгледате полиглот, оратор и/или писател;)
още от Училище за родители тук.
Няма коментари:
Публикуване на коментар